De woorden accountant en administratiekantoor in Zutphen worden nogal eens door elkaar gehaald en om voor eens en altijd duidelijkheid te scheppen tussen deze twee, gaan wij je er vandaag iets meer over vertellen. Er zitten namelijk wel degelijk een aantal noemenswaardige verschillen tussen een accountant en een administratiekantoor in Zutphen en deze zijn zeker het overwegen waard. Het eerste grote verschil tussen een administratiekantoor in Zutphen en een accountant is er meteen een van formaat en voor de meeste mensen ook een belangrijke, namelijk de prijs tussen deze twee. Als u op een gegeven moment zelf de tijd niet meer hebt of de kennis, dan is het verstandig om de administratie uit handen te geven aan een externe partij. Een accountant is over het algemeen veel duurder dan een gewoon administratiekantoor, ook omdat de werkzaamheden van een accountant over het algemeen veel verder gaan dan alleen het bijhouden van administratie. Je betaald dus eigenlijk voor iemand met de titel accountant, terwijl je dit niet nodig hebt. Eerlijk is eerlijk, een accountant heeft meer kennis, maar als dit niet nodig is, waarom zou je hier dan gebruik van maken? Het tweede grote verschil tussen een accountant en een administratiekantoor in Zutphen zijn de werkzaamheden. Zolang het alleen maar gaat om de verwerking van facturen, salarissen en belastingaangiftes, zit je bij een administratiekantoor in Zutphen aan het juiste adres. Bent u van plan om uw gehele bedrijfsadministratie opnieuw in te richten? Dan kan het misschien handiger zijn om een speciale accountant in te schakelen. En als laatste grote verschil tussen een accountant en een administratiekantoor in Zutphen benoemen we de opleiding. In principe mag iedereen zichzelf een boekhouder noemen, want dit is geen beschermende titel. Een accountant is echter wel een beschermende titel en je mag jezelf pas zo noemen na het afronden van een opleiding op minimaal HBO-niveau. Een administratiekantoor in de hand nemen? Neem contact op met De Haan Administratie. |