U wilt uw bedrijf offline promoten, maar u heeft geen idee hoe. Geen paniek! Er zijn zoveel opties en mogelijkheden om uit te kiezen. Neem bijvoorbeeld: bushokjes, reclameborden, stickers, pennen en ga zo maar door. Toch kan dit ook lastig zijn en ziet u misschien door de bomen het bos niet meer. Om het voor u iets makkelijker te maken zijn er wat originele tips en leuke manieren van offline promotie in dit artikel op een rijtje gezet. Oud maar niet verjaardDrukwerk blijft een effectieve manier van offline promotie. Bijvoorbeeld het maken van aantrekkelijke visitekaartjes of het creëren van een interessant bedrijfsblad. Het is van groot belang dat het ontwerp van het drukwerk direct aanspreekt en dat meteen duidelijk welke diensten of producten uw organisatie levert. Na het ontwerpen en creëren van het drukwerk is het belangrijk dat u het achterlaat op plekken daar waar de doelgroep te vinden is. Denk simpelHet is belangrijk niet te moeilijk te denken, dat doet uw doelgroep hoogstwaarschijnlijk ook niet. Een stukje in de krant is al genoeg om een hoop mensen te bereiken. Ook kunt u ervoor kiezen een stukje te plaatsen in een blad met de interesses van uw doelgroep. Zo weet u zeker dat u de juiste mensen bereikt. Krant en ander gedrukte bladen zijn vaak wel voor de wat oudere doelgroep. De jongeren van tegenwoordig zullen niet snel een krant openen. Kijk dus goed of de doelgroep past binnen deze promotietool. Kalenders drukkenWie heeft hem niet nodig? Een goede kalender. Handig, maar dus ook inzetbaar als promotiemateriaal. U kunt op een simpele manier kalenders drukken met uw eigen ontwerp, zo kunt u bijvoorbeeld uw logo verwerken. Erg interessant om deze kalenders te verspreiden en onbewust hun werk te laten doen. De kalender is natuurlijk iets waar een mens vaak naar kijkt, de kracht van herhaling zal in werking treden. Uw doelgroep wordt onbewust zo vaak met het merk geconfronteerd dat ze er niet meer omheen kunnen. Maak het bruikbaarHet is voor velen belangrijk dat het promotiemateriaal uitkomst biedt, zoals bijvoorbeeld de kalenders. Buiten de kalenders zijn er nog ontzettend veel bruikbare opties, zoals bijvoorbeeld: pennen, mokken, rugzakjes, waterflesjes, aanstekers, paraplu’s, notitieboekjes, etc. Het is belangrijk dat uw promotiemateriaal aansluit op de doelgroep en dus ook bruikbaar is voor de doelgroep. Dit zijn ideale items om uit te delen bij evenementen of beursen. Deze items worden in ontvangst genomen en worden na het evenement ook nog op andere plek gebruikt. De ideale manier om het logo of de merknaam onder de aandacht te brengen. Het verspreiden van testversies/monstertjesEen hele effectieve manier van offline promotie is het verspreiden van testversies/monstertjes van uw product met daarop een goed zichtbaar logo. Op deze manier maakt uw potentiële klant kennis met het product en raken ze benieuwd naar wat uw organisatie nog meer te bieden heeft. Deze testversies kunt u weggeven op plekken waar uw doelgroep zich veelal bevindt, zo weet u zeker dat u de juiste mensen bereikt. Dit ligt er natuurlijk wel aan wat voor een product uw bedrijf verkoopt. Als u een dienst verkoopt is deze manier van promotie natuurlijk niet van toepassing. |