Hoe wasmachines werken door wasmachine reparatie Amsterdam

Hoe wasmachines werken door wasmachine reparatie Amsterdam

Het merendeel van de wasmachines is voorbelading en het belangrijkste verschil tussen bovenladers en voorladers is dat de kuipen, motor en andere componenten zijn verplaatst. We zullen daarom de top-loading units beschrijven, die u eigenaren van front-loading machines een goede introductie zullen geven over hoe ze werken.

Wasmachine reparatie Amsterdam geeft goed en eerlijk advies

De overgrote meerderheid van de binnenkuipen heeft honderden gaten die het water de buitenkuip laten bereiken, waar het wordt vastgehouden totdat het later wordt weggepompt. Een grote, geribbelde agitator zit in het midden van de binnenkuip en zijn vorm plus de kracht van de motor die hem draait, beweegt de kleren omhoog, omlaag, heen en weer in het water.

Een krachtige elektromotor beweegt het roerwerk in de wascyclus en spint vervolgens de binnenkuip zelf om het water uit de kleding te halen door centrifugaalkracht, en het door de gaten naar de buitenste, stationaire kuip te sturen. Op dit punt, tijdens de “spin” -cyclus, zal een andere elektromotor het water uit de buitenkuip pompen en naar de afvoer leiden.

Voor eerlijke wasmachine reparatie neemt u contact op met wasmachine reparatie Amsterdam

Kleppen, timers en schakelaars

De vulklep (“waterinlaatklep”) beheert de levering van warm en koud water aan de wasmachine. Maar het uitvoeren van de hele show is een schakelklokschakelaar, normaal de grootste draaiknop op het bedieningspaneel. Historisch gezien is het een mechanisch apparaat geweest dat lijkt op een eenvoudige klok, maar nieuwe machines die volledig elektronisch zijn gegaan, bieden mogelijk een digitale bediening en uitlezing in plaats van een knop.

Er kan al dan niet een afzonderlijke “Start” -schakelaar zijn, omdat deze vaak deel uitmaakt van de timer-draaiknop. Nadat u de knop op het juiste punt hebt gedraaid om een ​​”wastype” te selecteren (normaal, permanent indrukken, enz.), Trekt u normaal gesproken aan of drukt u op de knop om de machine te starten.

Uiteraard variëren deze schakelaars en knoppen van model tot model, net als de andere veel voorkomende schakelaars of knoppen op de bedieningspanelen. Er kunnen extra schakelaars zijn van een of meer soorten om de draaisnelheid, watertemperatuur, speciale weefselinstellingen en dergelijke te regelen en aan te passen.

De vermogensdelen

Omdat elektromotoren bijna ogenblikkelijk op volle snelheid kunnen werken, hebben de meeste wasmachines een soort “koppeling” om de opstarteffecten te dempen. Sommige eenheden gebruiken een eenvoudige methode waarbij de aandrijfriem kortstondig op een katrol glijdt en dan geleidelijk aanhaalt. Op anderen is de koppeling auto-achtig, met een standaard constructie en bediening van de trommel en blok.

Enkele wasmachines verbinden de motor rechtstreeks met een transmissie, waardoor het gordelsysteem wordt uitgeschakeld. Toch gebruiken de meeste wasmachines rubberen riemen om de motorenergie over te brengen naar de transmissie (en soms de pomp). Nogmaals, zoals een auto, is de riem een ​​zwarte, rubberen lus van ongeveer twee tot drie voet lang.

De riem, hoewel verre van “high-tech”, is een zeer bewonderenswaardig “faalveilig” mechanisme voor een wasmachine. Als de kuip, het roerwerk of de motor zou vastlopen of “bevriezen”, zou de riem waarschijnlijk glijden, strekken of breken, waardoor de motor en de transmissie worden beschermd tegen kostbare schade.

Voor meer informatie betreffende voorladers of bovenladers kunt u ook altijd even bellen met wasmachine reparatie Utrecht voor een eerlijk advies.

https://witgoedreparatieserviceutrecht.nl